Zásilky odesílám do 2 pracovních dní. Poslední zaplacené objednávky před Vánoci budou odeslány v pátek 18.12.2020, při pozdější platbě je možné zásilky před Vánoci vyzvednout pouze osobně v Praze, nebo budou odesílány poštou až v lednu.

Mohu cvičit v těhotenství? Co, a jak dlouho?

Ohledně cvičení v těhotenství koluje spousta mýtů a nepřesných informací, a je těžké na internetu zjistit, co je správné, a čemu věřit.

Sepsala jsem pro vás ty nejčastější důvody proč cvičit v těhotenství. Zůstaňte i vy během těhotenství BEZPEČNĚ fit a zdravé :-)

Těhotné ženy často neví, které cviky mohou a nemohou dělat v průběhu těhotenství, aby to pro ně samotné i pro dítě bylo bezpečné.

Před každým cvičením v těhotenství je nejprve potřeba konzultovat se svým ošetřujícím lékařem, o jaký druh cvičení se bude jednat a informovat ho také poté o tom, jak se během cvičení cítíte. Lékař zná vaši anamnézu a doporučí vám, zda je pro vás cvičení vhodné.

Těhotenství neznamená, že budete jen ležet v posteli nebo se válet na gauči. I fyzicky neaktivní ženy (před těhotenstvím) mohou začít cvičit v těhotenství (pokud jim to zdravotní stav umožňuje) a je to dobře, protože těhotenství je skvělou dobou na to, kdy žena může pro své tělo a pro své zdraví změnit své návyky a žít tak zdravějším životním stylem.

Proč cvičit v těhotenství?

Ano, těhotné by chtěly jen spát a jíst a nic nedělat, ale těhotenství je obdobím, ve kterém je potřeba jíst zdravě a cvičit, a to z několika následujících důvodů:

  • Udržet se fit pro snadnější a kratší porod, lepší rekonvalescenci po porodu a také pro snížení možnosti komplikací.
  • Cvičení břišních svalů během těhotenství (správné a bezpečné cvičení) snižuje stupeň separace svalů a pomáhá tak snižovat bolestem v oblasti pánve a spodní části zad.
  • Cvičení pomáhá normalizovat porodní váhu dítěte.
  • Fyzická aktivita v těhotenství pomáhá předejít „těhotenské cukrovce“ – typ diabetu, který se objevuje v průběhu těhotenství, které může přispívat ke komplikacím v těhotenství, při porodu, ale také se může rozvinout v budoucnosti do diabetu typu 2.
  • Cvičení v těhotenství pomáhá také v prevenci problémů s vysokým krevním tlakem, které může způsobit předčasný porod a jiné komplikace.
  • Dalšími benefity cvičení v těhotenství je také snížení stresu a pocit klidu, jak pro matku i pro dítě.

Co, jak dlouho a kdy cvičit?

Cvičit v podstatě můžete po dobu celého trvání těhotenství, pokud vám to zdravotní stav umožňuje, a pokud vám to lékař dovolí. Některé cviky však vyžadují modifikaci, aby byly v těhotenství bezpečné. Některé cviky jsou v těhotenství vyloženě zakázané (na toto obsáhlé téma pro vás chystám brzy celý článek).

Pravidlem by pro vás mělo být, že by vás cvičení nemělo vyčerpávat, tedy vyhledávejte cvičení v nižší intenzitě, po kratší dobu, ale pravidelně. A mějte na paměti, že by vás při cvičení nemělo nikdy nic bolet!

Cvičte pod odborným dohledem

Cvičte nejlépe s trenérem, který má zkušenosti se cvičením s těhotnými ženami, a který vám dokáže poradit, jaké cviky jsou pro vás bezpečné.

Pokud chcete radu, můžete se na mě kdykoliv obrátit. Nejen jako porodní asistentka, ale také jako certifikovaná fitness trenérka vám pomohu vytvořit individuální tréninkový plán na míru a pomůžu vám osobně se cvičením – ať už v Praze, či online.

Vedu též skupinové lekce cvičení pro těhotné, kde v jednoduchých choreografiích nejrůznějších cviků procvičíte a protáhnete celé tělo. Více o mých cvičeních naleznete zde.

Spojte se se mnou na sociálních sítích :-)

Komentáře