Zásilky odesílám do 2 pracovních dní. Poslední zaplacené objednávky před Vánoci budou odeslány v pátek 18.12.2020, při pozdější platbě je možné zásilky před Vánoci vyzvednout pouze osobně v Praze, nebo budou odesílány poštou až v lednu.

Cvičení v těhotenství: Balanc a relaxin

Už jste mě někdy na mých lekcích ve fitness slyšely mluvit o relaxinu? Relaxin je hormon, který hraje velkou roli při tvoření mých cvičebních sestav na mé lekce těhotenských cvičení.

V těhotenství koluje ve vašem těle zvýšené množství hormonu, který se nazývá Relaxin. A nejvíce ho v těle je okolo 30.týdne. Tento hormon je velmi důležitý, protože pomáhá uvolňování vazů v pánvi, díky kterému se vytváří více prostoru pro miminko. Problém ale je, že tento hormon rozvolňuje vazy i v kyčlích, kolenech, kotnících, a tím se můžete cítit „nestabilně“.

Zajímavé také je, že relaxin zůstává v těle po dobu až 4 měsíců po ukončení laktace, tedy i kojící ženy by to měly brát v potaz.

Při mých cvičeních dbám na to, aby těhotné i ženy po porodu nejdříve stabilizovaly tělo. Do svých lekcí zařazuji tedy i stabilizační cviky. Pokud nemůžete přijít na mé lekce, můžete zkusit doma tento jednoduchý cvik:

1) Trénujte balanc na jedné noze. (Pokud potřebujete oporu, přidržujte se o zeď nebo o židli.)

2) Nadechněte se a pak uvolněte svaly středu těla a pánevního dna.

3) S výdechem aktivujte svaly pánevního dna a vtáhněte lehce dovnitř bříško (jako byste chtěla bříškem obejmout miminko). Přeneste váhu dopředu a roztáhněte ruce do strany, jako byste chtěla létat, a zkuste testovat chvíli svůj balanc.

4) Opakujte 5-10x na každou nohu.

A proč je tak důležitý dech?

Správným dýcháním aktivujete svaly středu těla a pánevního dna, které vám pomohou k větší stabilitě při pohybech, ve kterých testujete svůj balanc a dodají vám skvělou oporu kdykoliv se vaše tělo dostane do „nestabilní“ pozice.

Máte dotazy? Přijďte se mě zeptat na lekci, a nebo se můžeme domluvit na individuálním cvičení online přes Skype 😉

Spojte se se mnou na sociálních sítích :-)

Komentáře